Περιγραφή του μαθήματος: To μάθημα ̟προσφέρει εξοικείωση με βασικές έννοιες τoυ ηλεκτρονικού εμπορίου, των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την ψηφιακή οικονομία, αυτών που συνδυάζουν παραδοσιακά κανάλια με τα νέα (omni-channel), και σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις ταχείας ανάπτυξης της ψηφιακής παρουσίας (πχ. supermarkets και αλυσίδες τροφίμων). Το μάθημα καλύπτει τόσο την περιοχή Business-to-Consumer (B2C) όσο και Business-to-Business (B2B). Ειδικά σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων, το βάρος δίδεται στην αναδιοργάνωση των εφοδιαστικών αλυσίδων με νεές τεχνολογίες, όπως το blockchain.
Βασικά Θέματα που θα διδαχθούν:
• Digital economy and the empowered consumer
• eCommerce data and business models
• B2C e-commerce cases and strategies
• B2C e-commerce technology applications
• B2B supply chains: the blockchain for tracing, chain transparency and “spanning layer”-type of interoperability
Δομή του μαθήματος:
• Introduction - Scope of the course and method of study
• eCommerce and the empowered consumer
• e-commerce: a data view (growth patterns during the last 10 years and the impact of the Covid-19 pandemic) – Types of e-commerce: B2B and B2C
• e-commerce types of strategies and business models (cases and examples)
• e-commerce technology infrastructure
• Towards a new wave of digitization: the Web of payments and digital currencies
• B2B: Blockchain in Supply Chain Management
Γλώσσα της εξέτασης/αξιολόγησης: Ελληνικά για τους τοπικούς φοιτητές-τριες και αγγλικά για τους φοιτητές-τριες του προγράμματος ERASMUS.
Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης:
Συμμετοχή στην τάξη (20%) | Aσκήσεις (20%) | Project (60%
(*) Κατά τη διάρκεια της τελικής (προφορικής) εξέτασης, οι φοιτητές-τριες θα πρέπει να μπορούν να υποστηρίξουν την εργασία τους στο Project
Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2018, 14η Έκδοση, Kenneth Laudon & Traver Carol Guercio
Ηλεκτρονικό Εμπόριο 11η έκδ., Gary P. Schneider
UAegean eClass - https://eclass.aegean.gr/courses/TMOD178/