Marketing

Printer-friendly version
Τίτλος: 
Marketing
Κωδικός Μαθήματος: 
ΓΕ0113
Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος: 
Εξάμηνο: 
8o
Μονάδες ΕCTS: 
5
Μάθημα Κορμού
Περιγραφή: 

 

Το μάθημα εστιάζει αφενός στο θεωρητικό υπόβαθρο, αφετέρου σε εφαρμογές του Marketing στα πεδία ενδιαφέροντος του Μηχανικού Οικονομίας & Διοίκησης. Αναλύονται οι βασικές έννοιες του γνωστικού αντικειμένου του Marketing και o συσχετισμός τους με τον συνολικότερο επιχειρηματικό σχεδιασμό.

Αναπτύσσονται οι αρχές, οι μεθοδολογίες, τα συστήματα και εργαλεία, που υποστηρίζουν τη διοίκηση του marketing, με ειδικότερες αναφορές στην ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την οργάνωση της ανάλυσης των αγορών (συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών έρευνας αγοράς) τον προσδιορισμό της ζήτησης, την ανάλυση του ανταγωνισμού, την τμηματοποίηση των αγορών, τη στόχευση και τοποθέτηση, τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, τη διαμόρφωση στρατηγικής και το μίγμα Marketing (προϊόν, τιμή, θέση, προώθηση).

Τέλος, γίνεται επισταμένη αναφορά με παραδείγματα και ασκήσεις στο σχεδιασμό, υλοποίηση και έλεγχο προγραμμάτων (σχεδίων) Marketing

Περιεχόμενο του μαθήματος (Syllabus):

1.      Γενικοί Ορισμοί, Διαδικασία του Μάρκετινγκ

2.      Στρατηγική Μάρκετινγκ για την ανάπτυξη των πελατειακών σχέσεων.

3.      Ανάλυση του περιβάλλοντος Μάρκετινγκ

4.      Κατανόηση της αγοραστικής συμπεριφοράς καταναλωτών και επιχειρηματικών πελατών

5.      Έρευνα μάρκετινγκ

6.      Τμηματοποίηση αγοράς

7.      Branding σε Προϊόντα και Υπηρεσίες

8.      Ανάπτυξη νέου προϊόντος και στρατηγικές κύκλου ζωής προϊόντος

9.      Τιμολόγηση.

10.  Κανάλια Διανομής

11.  Λιανεμπόριο & Χονδρεμπόριο

12.  Προώθηση, Επικοινωνία, και Διαφήμιση

13.  Μάρκετινγκ και Διαδίκτυο

 

Ώρες διδασκαλίας: 
Πέμπτη, 15:00-18:00
Μέθοδος εξέτασης: 

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης:

  • Τελική Εξέταση (70%)
  • Προαιρετική ομαδική εργασία (30%)

 

 

Τόπος: 
Μεγάλη Αίθουσα Καρραδείου
Βιβλιογραφία:

 

Αrmstrong Gary & Philip Kotler (2009) Εισαγωγή στο Μαρκετινγκ, 9η έκδοση, Εκδ. Επίκεντρο

Perreault, Jr. William, Joseph Cannon, & E.J. McCarthy (2012) Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ: Μια Στρατηγική Προσέγγιση, Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης - Broken Hill Publishers Ltd.

Πασχαλούδης, Δημήτρης (2009) Μάρκετινγκ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε και δεν έχετε ρωτήσει, Εκδόσεις Κριτική.

Kotler, Philip (2001) Εισαγωγή στο μάρκετινγκ μάνατζμεντ. 1η έκδ. - Αθήνα: Γκιούρδας Β.

 

Σημειώσεις ανά εβδομάδα

Οι φοιτητές που θα επιλέξουν το μάθημα θα πρέπει απαραιτήτως να κάνουν εγγραφή στο eclass (http://eclass.chios.aegean.gr/) για να έχουν πρόσβαση στις διαφάνειες του μαθήματος, στις ανακοινώσεις και να ενημερωθούν για τις απαιτήσεις και τον προγραμματισμό των εργασιών του μαθήματος.